محل لوگو

سفرنامه کشور تایلند

سفرنامه تایلند

تابستان از رویه رسید و فصل هجرت آغاز شد تفکر مهاجرت کردیم خواستیم پاره ای از استرس و روزمرگی بیرون شده و تجدید قواکنیم ذوق زده بودیم از این که روادیدِ صربستان برداشته شده و میتوانیم فارغ از روادید به یک سرزمین اروپایی هجرت کنیم البته غافل از این‌که اوضاع و احوال کشورمان خوش نیست بها پول ملیمان تر و تمیز در هم اکنون نزول و بها پول فرنگی در اکنون صعود است !! . تور صربستان نسبتا مبلغش بالا و زمانش ناچیز است .

با مشورت کردن با دوستان خوب مورد سفر به تایلند با بهترین قیمت آخری می شود هر روز سایتهای گوناگون را ارزیابی می‌کنم ارزش تورها رو به ارتقا است ظاهرا کشورمان بر روی گسل شوک قرار داره هر روز یه شوک تازه بهمون وارد میشه یه روز دلایل خروج 3 برابر میشه !!!یه روز ارز چندین برابر میشه !!! و . . . خلاصه یه کاری میکنن حوصلمون رمز نره !! . در لیست تورهای سفرهای برتر 8 شب تایلند از شیراز با هواپیمای قطری توجهم را جلب می نماید فردا که با مدارک به دفتر کار تاکسی میریم با مالامال شدن تور مواجه می شویم راه‌حل ای نیست همانجا نشسته با رئیس با صبر ماشین کرایه ای مورد های گوناگون را بررسی می‌کنیم سرنوشت تور تایلند 5 شب پاتایا و 3 شب بانکوک را با هواپیمای قطری از تهران تعیین می‌کنیم برایمان مقداری دشوار می شود بها بیشتر اتلاف وقت بیشتر و با یک پرواز طولانی تر ولی هواپیمائی خوبتر و امروزی .

توی تارنما دوستداشتنی لست سکند رفته و با اعتنا به نقدهای گذشته دوستان خوب هتلهای برند لند را در پاتایا که به حاشیه دریا نزدیکتر باشه و شیدی هوم را در بانکوک که به مرکزها خرید نزدیکتر باشه گزینش می‌کنم مدارکمان که دربرگیرنده گذرنامه , عکس , نسخه برداری شناسنامه , اسکن کارت ملی و پرینت سه ماهه اکانت که دست‌کم میانگینش 5میلیون باشه به تاکسی تحویل داده و با قسم رئیس ماشین کرایه ای

سفرنامه مرز و بوم تایلند

روز پنجشنبه است وبا دقت به این‌که بانکها زودتر تعطیل می نمایند با تماس تاکسی سرعت بالا به آنجا رفته گذرنامه را گرفته و به نزدیکترین شعبه بانک ملت رفته و با اراِئه کارت ملی , شناسنامه , گذرنامه , روادید و اسکن آن‌ها برنده به دریافت کردن حواله ارز می شویم و نفس راحتی می‌کشیم . تا زمان پرواز به پژوهش ها ادامه می دهم با دقت به تجربیات قبل و برای کاهش هزینه هجرت قصد ندارم با تور جایی بروم به این ترتیب با اعتنا به این که پاتایا را برای گردش و بانکوک را برای خرید در حیث گرفته ایم نقاط جالب پاتایا و مرکز ها خرید بانکوک را روی گوگل مپ نشان میکنم و داده ها مسافرت را کامل شدن میکنم .

و ولی تایلند کشوری است در جنوب شرق آسیا از شمال و شمال شرق با لاِئوس , از شرق با کامبوج واز جنوب با مالزی و خلیج تایلند واز غرب و شمال با میانمار و دریای آندمان نیز مرز است . لهجه قانونی آن تایلندی و دارنده واحد پول بات است . آئین مردمان تایلند 95 % بودايی 4 % مسلمان و مابقی مسیحی سیک و . . . است در تایلند آزادی مذهب موجود هست و نباید به هیچ عنوان به پاد شاه و مقدسات توهین نمود و در معابد می بایست فارغ از کفش و خانمها با پوشش مطلوب ( شال یا این که روسری ) وارد شد .

اسم این مملکت در گویش تایلندی مرز و بوم آزاد است و در واقع این اسم برازنده مرزوبوم تایلند است چون تا به درحال حاضر هیچ کشوری نتوانسته آن را مستعمره خویش نماید . تایلند از دید وقتی 3 . 30 ساعت از کشور‌ایران جلوتر است .

بالاخره روز مسافرت فرا رسید چمدانهایمان را برداشته و خویش را به فرودگاه شهید دستغیب شیراز می‌رسانیم بلیطمان برای روز چهارشنبه ساعت 21 به مقصد تهران است .

قصه هجرت به تایلند

از آنجا خویش را به فرودگاه در میان المللی امام خمینی رساندیم فرودگاه را به هم ریخته دیدیم با این آشفتگی کوچک به لحاظ می رسید احتمالا تا به اکنون چنین ازدحامی به خویش ندیده بود . گرم بود و فاقد تجهیزات رفاهی . ساعاتی را استراحت نمودیم تا این که گیت پرواز قطر ایرویز گشوده شد .

از گذشته عضو باشگاه مشتریان قطر ایرویز شده بودم بدین ترتیب کار تحلیل این رو به صورت آنلاین انجام داده بودم که صف مستقل و خلوتی داشت که سورپرایزی بود برای همراهانم که کلی کیف کردن . توشه را تحویل داده کارت پرواز را تحویل گرفته و به باجه بانک سامان رفته و 1000یورو ارز را تحویل گرفتیم . از مزایای باشگاه مشتریان قطر ایزویز گزینش صندلی , تعیین رژیم غذائی , قابلیت و امکان بردن 10 کیلو توشه بیشتر و هم تخفیف 10 % از بعضا از مغازه های فرودگاه دو حه هست .

سوار بر هواپیمای قطری شدیم کمر بندها را بسته و خویش را برای دل کندن از وطن و پروازی طولانی فراهم کردیم هواپیما به قصد دوحه تیک آف کرد و بعداز حدود 1 ساعت در فرودگاه دوحه به زمین نشست 2 ساعت زمان فی مابین دو پرواز توقف داشتیم یه خرده در فرودگاه بزرگ , امروزی و زیبای دو حه گام زدیم تا این که گیت پرواز بانکوک گشوده شد . درخصوص فرودگاه ستایش پایان سفرنامه توضیح خواهم اعطا کرد .

از دوحه هم خداحافظی نمودیم مقصد بعدی فرودگاه سوارنابومی بانکوک بود به مسافرت تامل می‌کردم و اکنون و هوای بانکوک و پاتایا , امید میکردم هوا شرجی نباشد البته دوست داشتم باران ببارد باریدن باران شم نیکی است به انسان انرژی می‌دهد 6 . 30 ساعت برهه زمانی پرواز بود هواپیما از خدمه های خوش برخوردی برخوردار بود.