محل لوگو

موزه های بانکوک پایتخت تایلند


موزه های بانکوک

ساعد نیوز :

موزه ملی تایلند

 

موزه ملی در تور تایلند در سال 1887 میلادی به وسیله سلطان راما پنجم سازه گذاشته شد . وی امر بخشید اشیا باستانی و عتیقه‌جاتی که در کاخ پادشاهی گراند پالاس نگه‌داری می‌شدند به کاخ گذشته نایب السلطنه قدیمی انتقال داده شوند . هنگامی تعداد شی ها ارزشمندی که به نمایش نهاده شدند ارتقا یافت ساختمان‌های دیگری نظیر ساختمان اساسی که عبادتگاه کوچکی بود , ایساوآن‌ که در سال 1787 میلادی تشکیل شده بود و نا پرا بودا سی هینگ که مجسمه مقدس بودا در آن نگه‌داری میشد هم به‌این کاخ بیش تر شد . موزه ملی تایلند , تیم بزرگی از محصول ها و عتیقه‌جات یافت شده از سراسر تایلند را در خویش جای داده است و به دو زمان هنگامی , از دوران ماقبل مورخ تا حکومت‌های دیرین و دوران راتاناکاسین معاصر اختصاص دارااست . این شرکت ها و کلکسیون های گران بها دربرگیرنده ابزار نوسنگی , کوزه‌های نگارگری شده , اشیا برنزی , مجسمه‌های سنگی بودا , برنز و سفال و همینطور کتاب ها دست خط مصور , دست نوشته‌های وزراء و لوح‌های نذری می باشند . تورهایی که به‌طور بدون‌پول از راهنماهای انگلیسی و فرانسوی گویش برخوردارند از ساعت 9 : 30 روزهای چهارشنبه و پنج شنبه استارت می شوند . مبلغ محل ورود بدین موزه و مشاهده از اشیاء باارزش آن برای هر نفر 40 بات است .

 

روزهای تماشا : هر روز هفته به جز دو شنبه و سه شنبه ها

 

ساعت‌ها مشاهده : 9 : 00 تا 16 : 00

ساعد نیوز :

آلبوم ملی

 

یک کدام از تأثیرگذارترین و باشکوهترین گروه شاهکارهای هنرمندان تایلندی در ساختمان تاریخی آلبوم ملی بانکوک نگه‌داری میگردد . این ساختمان که یک اثر معماری اروپایی - کلاسیک است قبلاً به سازمان ضرابخانه سلطنتی تایلند اختصاص داشت و در حین حکومت پاد شاه راما پنجم تاسیس شده است

ساعد نیوز : کلکسیون هایی که در موزه آلبوم ملی بانکوک به نمایش گذارده شده‌اند طیف اثر ها هنری یک صدساله نقاشان اسطوره‌ای و شاهکارهای معاصر اساتید هنر دوران امروزی تایلند

موزه های پایتخت بانکوک

ساعد نیوز :

موزه فرمانروا پراجادیپوک

 

موزه فرمانروا پراجادیپوک یک عمارت نئوکلاسیک وابسته به اوایل ده سال 1900 میلادی است که بوسیله کارلز بگولین معمار , پباده سازی شد و به ابلاغ معاش و اثرها فرمان روا پراجادیپوک ( راما هفتم ) اختصاص دارااست . در دوران حکومت فرمانروا پراجادیپوک تایلند شاهد بزرگ‌ترین دگرگون سازی رژیم سیاسی یعنی انتقال حکومت از سلطنت مطلقه به سلطنت مشروطه در سال 1932 میلادی بود . در حوالی هر خیر اتاق نمایشگاه گردش فرمائید با این فعالیت می توانید در رابطه مورخ خویشاوندان چاکری فعلی , معاش فرمان روا پراجادیپوک ( گذشته و بعد از وصال به حکومت ) و پیچیدگی تحولات سیاسی آن زمان تایلند چیزهای متعددی بیاموزید . بازدیدکنندگان همینطور میتوانند تصاویر سابق و لوکس مراسم دربار و فیلم‌ها و نامه‌ها و صفحه‌های موسیقی‌های کهن و مرتبط با دوران حیات سلطان پراجادیپوک را ببینند .

 

روزهای مشاهده : هر روز هفته به جز دو شنبه ها

 

ساعت‌ها تماشا : 9 : 00 تا 16 : 00

ساعد نیوز :

موزه طبی جراحت شناسی بانکوک

 

این یک موزه دیدنی از نمایشگاه های شگفت انگیز طبی رسمی است . برای بازدید بقایای پاتولوژیک باستانی , اتاق های نگهداری شده دربردارنده نوزادان در گیر به ژنتیک , نمایشگاه های علمی و گروه ای بزرگ از انگل های ترسناک و . . . به‌این موزه بروید . ولی قابل ذکر است که تماشا از این موزه برای اشخاص اساسی مطلوب نیست و درصورتی که شخصی با روحیه مهم می‌باشید , زمان مشاهده از این موزه را خط بکشید

ساعد نیوز :

موزه عروسک‌های بانکوک

 

موزه عروسک‌های بانکوک نمایش‌خانه تعداد متعددی عروسک از صنعت های دستی تایلندی هست . درین موزه علاوه بر نمایش عروسک های سنتی تایلندی , مجموعه‌ای از شی ءها مینیاتوری تشکیل شده بوسیله هنرمندان محلی و مستقر تایلند به نمایش گذاشته‌ گردیده اند . عروسک‌ها در مقدار ها , شکل‌ها و سبک‌های متفاوتی که معرف هنرهای پیچیده تایلند می باشند درین موزه مو جود است .

تایلند

ساعد نیوز :

موزه اراوان یانکوک

 

موزه اراوان بانکوک تایلند سفری به قبلی آسیا با کلیه فراز و نشیب اش است , موزه ای که 29 متر طول دارااست و با معماری آسیایی تزیین شده‌است . در باطن موزه اراوان کالکشن هنر تاریخی هم خواهید مشاهده کرد .

 

بیشتر بخوانید

ساعد نیوز :

موزه منزل پر اسم و رسم جیم تامپسون

 

جیم تامسون یک تاجر آمریکایی , صاحب یک کمپانی ابریشم بود و تحت عنوان یک سرگرمی , گروه ای بزرگ از هنر آسیای جنوب شرقی داشت . امروزه منزل جیم تامسون به همراه کلکسیون قابل توجهی , تحت عنوان یک موزه شناخته می‌گردد و یک کدام از محبوب‌ترین جاهای جذاب تایلند است . , اما این فرد از همه نقاط مرزو بوم تایلند , اسباب و وسایل هنری و فوق العاده ای که زیاد نیز متنوع می‌باشد را خریداری و در ساختمان های خویش حفظ میکرده است

اسم راءس توریسم بانکوک : موزه ها و کاخ های تایلند

 

موزه ملی که تیم ای از شایسته ترین اثر ها عتیقه , مجسمه ها , سرامیک و جواهرات است که میتواند روئت کرد خیر راجع‌به جزئیات متفاوت فرهنگی میهن به مشاهده کنندگان بدهد .

 

- در رابطه موزه ها و کاخ های تایلند

 

موزه ملی که تیم ای از شایسته ترین اثرها عتیقه , مجسمه ها , سرامیک و جواهرات است که می‌تواند روءیت کرد نیکی در زمینه ی جزئیات گوناگون فرهنگی مرز و بوم به مشاهده کنندگان بدهد .

 

خوب تر است برای حضور در‌این موزه با یک تور لیدر همراه گردید تا با بزرگی و عظمت موزه گیج نشوید . نمایشگاه , فرهنگ و تمدن تایلندی را به چند عصر تاریخی تقسیم می نماید و اتاق ها به ترتیب اتفاق ها تاریخی آراسته گردیده اند و شما میتوانید تغییرات معاش بودا و موضوعات دارای اهمیت مورخ هنر تایلند را در هنگام جنبش در باطن موزه ملاحظه کنید .

 

نوعی دیگر از موزه درJim Thampsons House جای دارد که در شرق شهر واقع شده‌است . با ورود به‌این منزل حتی‌در به هم ریخته

  انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 36

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما