محل لوگو

زیباترین روستاهای ایران


چنانچه اهل هجرت و طبیعت باشید، مسلما می دانید که مهاجرت به روستاهای جالب کشور‌ایران در مقابل هجرت به کلان شهرها چه مزایایی دارااست. بیشتر روستاهای زیبای جمهوری اسلامی ایران طبیعتی دیده نشده و دست نخورده دارا‌هستند، آب و هوایشان دل انگیز و تندرست میباشد، خوراکی‌های جالب و مخصوصی دارا‌هستند، همسایه آنان مهمان نواز می باشند و آداب و رسوم جذابی دارا‌هستند. در حالتی‌که تصمیم دارید مقصد بعدی سفرتان یک قریه باشد، این نوشته‌علمی از خبرنامه آرشین پرواز را تا پایان بخوانید تا با زیباترین روستاهای جمهوری اسلامی ایران آشنا گردید.

تعداد متعددی از زیباترین روستاهای کشور‌ایران در کوهپایه‌های بلند و روی زمین‌های شیب دار تشکیل‌شده‌اند. دهکده اورامانات تخت مثال جذابی از این نوع روستاهای زیبای اهل ایران میباشد. عمر فرهنگ در بعضی بخشها اورامانات تخت به ۴۰هزار سال می رسد. این ده در حرفه کوه زاگرس واقع گردیده و منزل‌های سنگی آن مثل ماسوله به طور پله‌پله روی هم قرار گرفته‌اند.

 

رودخانه‌های سیروان و لیله به‌این آبادی سرزندگی میبخشند و بیشه‌های حریم آن با درختان گلابی وحشی، زالزالک و بلوط، طبیعت دیده نوازی خوی می‌نمایند. اورامانات تخت ۱۴۵۰ متر از سطح دریا مسافت دارااست و این مورد سبب ساز گردیده که در فصل بهار و فصل‌تابستان آب و هوای معتدل و دل‌نشینی درین حیطه حکم کننده باشد.

 

خوب میباشد بدانید که اورامانات تخت از 2 بخش کوچک و گسترده ساخته شده که نصیب کوچک آن وابسته به شهر حلبچه در عراق میباشد و بخش گسترده آن، بخشی از استان‌های کرمانشاه و کردستان به حساب می‌آید. دهکده اورامانات تخت از 3 نصیب هورامان تخت، ژاورو و لهون ساخته شده میباشد.

چطور به اورامانات تخت مسافرت کنیم؟

 

برای بازدید از این روستای تاریخی که یک کدام از زیباترین روستاهای جمهوری اسلامی ایران میباشد، می بایست بعد از عزیمت به استان کردستان 75 کیلومتر را به سمت جنوب شرقی شهرستان مریوان طی نمائید.

روستای زیارت، گرگان

یک کدام از بقایای زمان قاجار و پهلوی روستای زیارت گرگان میباشد که بیشه‌های سرسبز، جاده‌های روستایی و یک آبشار کوچک حیرت‌انگیز در انتهای ده آن را به یک کدام از زیباترین روستاهای کشور‌ایران برای دوست‌داران طبیعت تبدیل نموده است. شایسته ترین مدت برای مهاجرت بدین ناحیه که 1000 متر از سطح دریا مسافت داراست وسط فصل بهار و اوایل فصل‌تابستان میباشد. در‌این برهه زمانی، هوا خیلی گرم نمی شود و می توانید از باد خنکی که در صبح و شب می‌وزد لذت ببرید. عموم محلی روستای زیارت کریم ومهربان و مهمان‌نواز می‌باشند و امام زاده‌ای که در قریه واقع گردیده برای آنان اهمیت اکثری دارااست.

 

روستای زیارت احتمالا برای هر کسی محلی آهسته، وقار‌قسمت، سنتی و باستانی میباشد که هیاهوی شهر را به باد آلزامیر می‌سپارد. در‌حالتی که قصد دارید به استان گلستان یا این که گرگان مهاجرت نمایید، این آبادی می تواند محل قابل قبولی برای اقامت باشد.

چطور به زیارت هجرت کنیم؟

 

روستای زیارت مسافت‌ای ۲۰ دقیقه‌ای از جنوب گرگان دارااست و قسمت اولیه مسیر آن، بلوار نهارخوران میباشد که خویش مکانی توریستی و جالب میباشد.

روستای میمند، کرمان

در‌حالتی که درمورد روستاهای غاری و تاریخی کشور ایران کنجکاو می‌باشید، بهتر میباشد روستای میمند مقصد بعدی شما باشد. میمند تحت عنوان یک کدام از تماشایی‌ترین و زیباترین روستاهای کشور‌ایران به خیال و خاطر منزل‌هایش که در دل کوه کنده گردیده‌اند، در سال ۱۳۹۴به تثبیت ارثیه جهانی یونسکو رسید. این روستای صخره‌ای و دستکند با هزاران سال عمر، یک کدام از اولی سکونتگاه‌های کشور‌ایران به شمار می‌رود.

 

آب و هوای میمند معتدل کوهستانی میباشد و برای بازدید از آن بهتر میباشد در وسط فصل بهار مبادرت به مهاجرت نمائید. پوشش گیاهی این حیطه را بیشتر بوته‌های کوتاه و درختان جنگلی دور از هم تشکیل می دهند. مهمترین محصول ها کشاورزی میمند گردو، بادام، انگور و گلابی میباشد که در دره‌های سرسبز حریم و در لبه چشمه‌ها به دیده میخورند.

چطور به میمند مسافرت کنیم؟

 

این روستای قشنگ با شهر بابک کرمان ۳۸ کیلومتر مسافت داراست و در مسافت ۲۶۶ کیلومتری از شهر کرمان قرارگرفته میباشد که اما این مسافت، قیمت بازدید یک کدام از جالب ترین روستاهای کشور ایران را داراست.

روستای کندوان، تبریز

یک کدام از دیگر از روستاهای سنگی کشور‌ایران در استان آذربایجان شرقی و در شمال شرق تبریز واقع شده‌است. مانند میمند، این آبادی هم منزل‌هایش در سنگ کنده گردیده با این تفاوت که‌این سنگ‌ها صدها خرید تور قشم ارزان سال پیش بوسیله فوران آتشفشان کوه سهند صورت یافته‌اند. کندوان با تاریخچه‌ای ۸۰۰ ساله، حدود ۶۷۰ نفر بومی داراست. منزل‌های روستای کندوان مخروطی صورت میباشند و با گشت و گذار در دکان‌هایش میتوانید با آنالیز صنعت های دستی، گیاهان و چاشنی‌های محلی، نگاهی اجمالی به معاش این غارنشینان بعد از ظهر امروزی بیاندازید.

 

معماری منحصر به فرد، مناظر حیرت انگیز، غارهایی از سنگ آهک و هتل سنگی لاله، کندوان را به یکی‌از زیباترین روستاهای کشور ایران تبدیل نموده است. همینطور، هم محلی مهمان‌نواز این قریه به گردش گر‌ها اذن میدهند تا وارد منزل‌هایشان شوند و عکس بگیرند یا این که به ازای پولی مطلوب، در منزل‌هایشان اقامت کرده و تجربه‌ای منحصربه‌فرد کسب نمایند.

 

شایسته ترین بازه زمانی برای مهاجرت به‌این روستای قشنگ، انتهای اسفند تا اولِ آبان میباشد.

چطور به کندوان هجرت کنیم؟

 

چهت نیل به کندوان، بایستی مسافت ۳۰ کیلومتری در میان تبریز و اسکو را طی فرمایید و از اسکو ۱۸ کلیومتر به سمت جنوب تکان نمایید تا بعداز پشت راز گذاشتن شهر اسفنجان و روستای کهنمو بدین روستای جذاب برسید.

روستای ابیانه، اصفهان

ابیانه به خیال و خاطر منزل‌های قرمز‌رنگ رنگش به روستای قرمز رنگ مشهور میباشد. این آبادی در مسافت ۴ کیلومتری از شهر نطنز اصفهان، در دامنه کوهی به اسم کرکس واقع گردیده که یکی‌از مرتفع‌ترین بخشها کشور ایران و جاذبه های اصفهان به شمار می‌رود. حفاری باستان شناسان نشان میدهد که ابیانه حدود 1500 سال پیش سازه گردیده و اثرها باستانی این روستای دیده نواز طی زمان‌های سلجوقیان، قاجاریه، ساسانیان و صفویه تشکیل شده‌اند.

 

درین روستای تاریخی که جزو زیباترین روستاهای کشور ایران به شمار می‌رود، منزل‌ها از خشت و خاک رس تشکیل شده‌اند و این منزل‌ها پنجره و تراس‌های چوبی بسیار زیبایی دارا‌هستند. محلی‌های ابیانه نمای فرنگی منزل‌هایشان را با نوعی شن قرمز رنگ که از معدنی در اطراف این روستای جالب واقع شده‌است تزئین کرده‌اند. طی سال‌های پیشین، تعداد ساکنان ابیانه به یک سری صد نفر کم شده میباشد ولی این اشخاص همچنان به مدل سنتی معاش می‌نمایند. عموم در ابیانه هنوز خرقه محلی می پوشند و درین آبادی فروشگاه‌ای وجود داراست که به شما هم اذن می دهد تا پوشیدن خرقه محلی را تجربه و عکاسی نمایید.

 

چطور به ابیانه مهاجرت کنیم؟

 

برای هجرت به ابیانه بایستی از اصفهان به نطنز بروید و بعد از طی مسافتی 4 کیلومتری، به ابیانه برسید.

روستای تاریخی و توریستی ماسوله یکی‌از زیباترین روستاهای جمهوری اسلامی ایران میباشد که هوای مه‌آلود، فصل تابستان‌های خنک و فصل‌زمستان‌های برفی‌اش می توانند خاطرات بسیار دل‌انگیزی را برای هر کسی تثبیت نمایند. این روستای پله‌پله حدود 1000 سال پیش سازه شد و چشم انداز بسیار جذابی را برای گردش گر‌ها اخلاق و رفتار نموده است. در حالتی‌که به عکاسی علاقمند می باشید، معماری این قریه قادر است سوژه فوق العاده‌ای برای شما باشد.

 

منزل‌های ماسوله در حدود یکدیگر تشکیل‌شده‌اند و سقف هر منزل، تراس منزل بالایی میباشد. سقف‌ها و ایوان‌های این قریه تحت عنوان محل عبور عابر پیاده هم به کار گیری میگردند. هیچ ماشین و موتور سیکلتی اذن تردد در ماسوله را ندارد که همین ادله موجب پاکیزگی هوای این آبادی که یکی‌از جالب ترین روستاهای کشور ایران به شمار می‌رود شده‌است. دیدنی میباشد بدانید تفاوت طول در میان زیر‌ترین و بالاترین نقطه ماسوله 120 متر میباشد. علاوه بر معماری خارق‌العاده، این قریه با بیشه‌ها و کوه‌های بسیار سرسبزی محاصره گردیده که مناظر خاصی را برای بازدید کنندگان رقم میزند.

 

چطور به ماسوله مسافرت کنیم؟

 

برای مسافرت به ماسوله بایستی خویش را به شهر فومن که در استان گیلان جای دارد برسانید و از مسیری بسیار خوشگل و رویایی، به‌این روستای تماشایی برسید.

فیلبند، مازندران

این قریه فراتر از ابرها واقع گردیده و همین مسئله فیلبند مازندران را به یکی تماشایی‌ترین و زیباترین روستاهای کشور‌ایران تبدیل نموده است. شما میتوانید از تماشای عبور ابرها در ارتفاعی زیر‌خیس از خودتان لذت ببرید. هنگامی که هوا روشن و آفتابی میباشد، با حضور درین قریه که در بالاترین نقطه ناحیه تشکیل‌شده، چشم انداز فوق‌العاده‌ای از زمین‌های سرسبز و بیشه‌های خرید تور کیش ارزان زیبای حریم می بینید. تماشای طلوع و غروب و خورشید در فیلبند قطعا تجربه‌ای به یادماندنی برای شما رفتار خواهد کرد. مخصوصا وقتی که خورشید از زیر به ابرها می تابد و آن‌ها‌را با نوری دیده نواز رنگ کردن می‌نماید.

 

وقار جانور در فیلبند قادر است برای مدتی شمارا از معاش لبریز سرعت شهری بدور نماید. شایسته ترین بازه برای هجرت بدین قریه فصل بهار و فصل‌تابستان میباشد.

چطور به فیلبند هجرت کنیم؟

 

چهت نیل به فیلبند بایستی بعداز طی کردن 140 کیلومتر در جاده هراز، وارد مسیر فرعی 30 کیلومتری‌ای گردید که شمارا به فیلبند می رساند. این ده 86 کیلومتر با بابل و 56 کیلومتر با آمل مسافت دارااست و مسیر منتهی به آن مناظر فوق العاده‌ای را پیش رویتان قرار می‌دهد.

 

درصورتی که شما از این روستاها بازدید داشته‌اید، دوست داریم که تجربه‌تان را در قسمت ایده ها این مقاله با ما بین بگذارید. همینطور در شرایطی که روستایی را میشناسید که جایش در‌این لیست خالی میباشد، آن را با ما و کاربر‌های علی‌پدر به‌ اشتراک بگذارید.

  انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 29

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما