محل لوگو

بهترین زمان سفر به بلغارستان


قصد مهاجرت به بلغارستان یا تور کیش ارزان را دارید؟ مطلقا بدین می پندارید شایسته ترین مقطع هجرت به بلغارستان چه زمانی میباشد؟ شاید در صورتی اطلاعاتی درباره‌ی آب و هوا، جالب‌ها و جشنوارهای بلغارستان داشته باشد تصمیم بهتری بگیرید. پس با ما یار و همدم باشید.

 کاوش و خرید تور بلغارستان در علی پدر

اقلیم بلغارستان

بلغارستان کشوری یک‌سری فصل میباشد و هر فصلی جذابیت خاص خودش را برای توریسم دارااست. بلغارستان در نیمکره شمالی قرار گرفته و فصل زمستان‌های سرد و فصل‌تابستان‌های گرم داراست. فصل زمستان هوای سرد از روسیه وارد بلغارستان می‌گردد به همین ادله بیشتر بارش‌های آن در فصل‌زمستان به طور برف میباشد. ماه‌های مه و ژوئن (اردیبهشت ماه و خرداد ماه) ماه‌های بارانی و رعد و برقی بلغارستان میباشد. در ماه‌های اگوست و سپتامبر (شهریور و مهر) به‌تدریج باران می‌بارد، حتی اکتبر(آبان) اکثر زمان ها کم آب میباشد.

فصل بهار در بلغارستان

 

در‌صورتی‌که میخواهید تعطیلاتتان را در سواحل مدیترانه بگذرانید، فصل بهار بلغارستان مدت قابل قبولی میباشد. از ماه مارس تا مه، خیلی بارانی وجود ندارد اما تغییرات دمایی متعددی را در روزهای متفاوت میبینید. می توانید در حومه شهرها گام بزنید و از دیدن مراتع آکنده از خشخاش‌، پریموس و گونه های ارکیده وحشی لذت ببرید

جالب‌های بهاری بلغارستان

 

1- دره رودخانه ایسکار در صوفیه: دره رودخانه ایسکار شایسته ترین مقصد برای مهاجرت یکروزه از صوفیه در فصل بهار میباشد. برای رفتن به ایسکار یک قطار بدون واسطه وجود داراست. این دره که دربین تپه‌ و صخره‌ها قرار گرفته، ظاهری مشابه مار دارااست..

2- دره گل سرخ در کازانلاک: بلغارستان یک کدام از صادرکنندگان روغن گل سرخ در دنیا میباشد. هر سال فستیوال گل سرخ در شهر کازانلاک (Kazanlak) و دهکده‌های حریم آن برگزار می شود. در‌صورتی‌که در ماه ژوئن (خرداد ماه) کازانلاک را پر‌از ژاپنی‌ها دیدید تعجب نکنید آن ها برای دیدن این فستیوال و احترام به گل سرخ هر سال به‌این شهر میایند.

3- کوه‌های رودپه: کوه‌های رودپه رده ویژه‌ای در قلب بلغاری‌ها دارا‌هستند. با آغاز ماه مارس (اسفند) فستیوال تعجب آور و غریب مملو از هیولاهای پرسر و صدا درکوه‌های رودپه بلغارستان برگزار می شود. این فستیوال که مشهور به کوکری (Kukeri) میباشد در روستای سنتی شیروکالاکا (Shiroka Laka) برگزار میگردد. درین فستیوال مردها خرقه‌هایی از پوست حیوان‌ها و خز میپوشند و با زنگ‌هایی بسته به کمرشان می رقصند و اعتقاد و باور دارندکه اجرای این اکران‌های کوتاه ارواح شیطانی را از در بین می برند.

4- مزارع اسطوخودوس در شومن و دابریش: بلغارستان یکی‌از سه سازنده برتر روغن اسطوخودوس در دنیا میباشد. شومن و دابریش دو ناحیه مهم در بلغارستان میباشند که اسطوخودوس در آن ها رویش می‌نماید. صرفا یک ماشین کرایه نمائید و فی مابین شهرها و روستاهای این بخش ها رانندگی نمایید و از دیدن شکوفه‌های اسطوخودوس لذت ببرید.

5- پای کوبی پدر مارتا: نخستین مارس (وسط اسفند) یک روز رنگارنگ در بلغارستان میباشد‌، در‌این روز عموم بلغارستان نخ‌های قرمز‌رنگ و سپید به اسم مارتینیتا را بدور مچ‌های یکدیگر گره می زنند و یا این که‌ آن‌ها را به خرقه‌های خویش می‌چسبانند. به یقین آن‌ها برگزاری این آئین تن درستی و سعادت عموم را برای سال آینده به ارمغان میاورد.

فصل تابستان در بلغارستان

 

بلندترین روزهای بلغارستان در فصل‌تابستان میباشد. هوای ماه‌های ژوئن تا آگوست (خرداد ماه تا مرداد) گرم و کم آب میباشد. اما در ماه ژوئن (خرداد ماه) بارندگی متعددی می بینید البته میتوانید از پیاده روی لذت ببرید. هوای فصل تابستان ممکن میباشد از 27 تا 35 رتبه متغییر باشد. دمای آب دریا در ماه آگوست (وسط خرداد ماه) در سواحل جنوبی مثل بورگاس معمولاً فراتر از 25 رتبه سانتی‌گراد می‌گردد ولی در سواحل شمالی مثل وارنا یه خرده خنک‌خیس میباشد.

در ژوئن (خرداد ماه) نمایشگاه سنتی صنعت های دستی و موسیقی در روستای اورشاک (در اطراف ترویان) برگزار می شود. در ژوئیه(تیر) تماشای طلوع خورشید در دریای سیاه (جشن و پایکوبی صبح ژوئیه) را از دست ندهید. قله 2925 متری موسالا (Musala) در بوستان ملی ریلا و قله 2188 متری Golyam Snezhnik در کوه‌های رودپه صرفا در ماه‌های ژوئیه و آگوست در دسترس می باشند.

جذاب‌های تابستانی بلغارستان

 

1- شهر تاریخی و سواحل سوزوپل (Sozopol): سوزوپل با بیش تر از یک قرن عمر تیم‌ای از منزل‌های سابق، فضای هنری و کنار دریا زیباست. بدون‌شک از دیدن حاشیه دریا دیرین شهر‌ و کنار دریا کاواتی که مجاورت سوزوپل قراردارند، لذت می برید.

2-  تور قشم ارزان کمپینگ در حاشیه دریا Smokinya: شاید دوست داشته باشید از کمپ‌های کنار دریا دریای سیاه استعمال نمایید، پس پیشنهاد می کنیم مطلقا به کنار دریا Smokinya که در مسافت بسیار مقداری از سوزوپل قراردارد، بروید. این حاشیه دریا یکی‌از شایسته ترین نقاط کمپینگ در کنار دریا دریای سیاه میباشد و آکنده از کافه‌های چوبی سپید میباشد.

3- طبیعت هفت دریاچه ریلا: هفت دریاچه ریلا آمار بیشترین بازدید در طبیعت بلغارستان را دارااست. نام این دریاچه‌‌ها بر طبق افسانه‌ها و صورت ظاهری آن ها، ماهی، همگی، دیده و … گذارده گردیده‌اند. در طبیعت گردی حوزه‌ ریلا در وسط اگوست (مرداد) میتوانید رقص زیبای Paneurhythmmy را که رهروان Beinsa Douno انجام میدهند، ملاحظه کنید.

4- فستیوال اپرا در قلعه Veliko Tarnovo: ولیکو تارنوو در قبل پایتخت بلغارستان بود و هنوز هم میتوانید قلعه‌ای خوشگل که آن زمان در بالای شهر تشکیل شده ملاحظه کنید. مهاجرت شما با دیدن اجرای فستیوال اپرای Stage of Centeds در قلعه ماندگار‌خیس میگردد.

5- فستیوال A تا JAZZ در صوفیه : موسیقی جاز می‌پسندید؟ پس فصل‌تابستان صوفیه را از دست ندهید. فستیوال Aتا JAZZ یک کدام از مهم ترین رویدادهای تابستانی در صوفیه میباشد که جازیست‌های پر اسم و رسم جهانی و محلی در آن به طور مجانی اجرا دارا‌هستند. این فستیوال سه روزه، هزاران بیننده از سراسر جهان دارااست.

6- فستیوال نی انبان درکوه‌های رودپه: کوهستان‌ رودپه آکنده از روستاهای دنج و سابق می باشند. یکی‌از آن دهکده‌ها‌، گلا (GELA)‌، صاحب خانه اصلی ترین فستیوال (نی انبان) bagpipe در سرزمین میباشد که در اولی هفته آگوست (وسط مرداد) برگزار می شود.

7- فواره‌های رقصان و ناحیه هنری کپانا در Plovdivک گرمای فصل تابستان برای خیلی‌ها اذیت کننده میباشد شاید شما هم یک کدام از آنان می‌باشید. پس مسلماً در فصل‌تابستان محرمانه فواره‌های رقصان در Plovdiv بزنید و لذت خنک شدن پایین مه این فواره‌ها رو احساس فرمائید. این فواره‌های رقصان در روزهای فصل‌تابستان شما‌را خنک می‌نماید و در شب‌، رقص لامپ‌ها و فواره‌ها یار.

منبع : آشنایی با فرودگاه تبریز

  انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 61

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما